Så får du vitare tänder!

Hade ju lovat skönhetstips den hr helgen och här kommer det första!

Alla vill ju ha vita Hollywood-tänder men det är få som har råd att punga ut asmycket cash för en blekning, plus att det sliter på tänderna. Förutom tandborstning så finns det två husmodersknep som skonsamt gör tänderna vita (förutsatt att man gör detta regelbundet). Sen har tändernas färg mkt att göra med gener och kost också. Vin, kaffe och te färgar tänderna mycket.
Så här kan du iaf få vita tänder!

Bakpulver
Borsta tänderna föriktig med bakpulve ca varannan vecka.

Citrusskal
När du äter nån citrusfrukt, spara skalet och gnid det mot tänderna. Det vita köttet i skalet innehåller nån slags syra som behandlar tänderna. Helt random, jag vet :P


Kommentarer
Postat av: Tarziii

Ja precis, det kommer vara värsta minnet för livet också :D Och dessutom tar man en miljon bilder, och det vore lite tråkigt att inte vara nöjd med hur man ser ut då liksom :D



Fan vilka intressanta tips hahaha, ska prova det där på en gång! Mina vampyrtänder är typ inte lika vita som dom andra. Undrar om det funkar :O

2009-01-31 @ 19:42:20
URL: http://tarziii.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej! :)

Mina föräldrar är båda tandläkare och de berättade det här för mig:

"Tänderna blir vitare av citrusfrukten eftersom det fräter på tänderna.

Då blir de vitare, men även tunnare, skörare, mer genomskinliga (emaljen försvinner) m.m.

Jag skulle inte rekommendera att gnida det mot tänderna... förutom om du vill ha sämre tandkvalitet!"

2011-06-27 @ 12:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0